Türkiye’de her 5 kişiden 2’si haftada 5 ile 7 kez evini temizliyor

Global teknoloji şirketinin yaptığı küresel toz araştırmasında Türkiye’de yaşayanların, temizlik yaparken bazı noktaları hiç atlamadığı ve diğer ülkelere göre detaylı temizliğe fazlasıyla önem verdiği ortaya çıktı. Öte yandan Türkiye’de her 5 kişiden 2’sinin haftada 5 ila 7 kez evini temizlediği, her 5 kişiden 4’ünün de ayda en az bir kez derinlemesine temizlik yaptığı görüldü.

Çocuğa şiddet mücadelesine müzik dünyasından destek

Şiddet görenler ya da cinsel istismara maruz kalanlar için yürütülen farkındalık çalışmalarına müzik dünyasından destek geldi. Albümü ‘Yola Çıkmak’ı dinleyiciyle buluşturan Eylem Erdem Uğurlu, “Bu kötü deneyimi 5,5 yaşında yaşamış biri olarak, mağdurları çok iyi anlıyorum. Bu yüzden kendi hikayemi kitaplarım ve şarkılarımla ifade ederek hem yolculuklarına eşlik ediyor hem de farkındalık oluşturmaya çalışıyorum” dedi.

Zoom 2021 yılının enlerini paylaştı

Zoom, kullanıcıları ile gerçekleştirdiği kapsamlı bir anket çalışması ile 2021 yılına dair istatistikleri paylaştı. Buna göre, katılımcıların Zoom toplantılarına dahil oldukları en ilginç yer yüzde 42 ile “yatak” olurken, yüzde 43’lük bir kitle ise görüşmelerinden önce toplantıya katıldıkları odanın yalnızca kamerada görünen bölümünü temizlediklerini ifade etti. Platformun bir yıllık kullanıcı verilerine göre 2021’de Zoom üzerinden toplantı trafiğinin en yoğun olduğu gün çarşamba olurken, ortalama toplantı süresi “54 dakika” olarak gerçekleşti.

Biri Iraklı diğeri Suriyeli… Çam Sakura’da hayata tutundular

Biri Suriyeli 5 aylık bir bebek, diğeri Kuzey Irak’ta yaşayan 21 yaşında genç bir hasta. İkisi de aynı kaderi paylaştı. Doğuştan kalp deliği ile akciğer damarlarının gelişmemesine bağlı iki farklı hastalığın nadiren bir arada görüldüğü iki hasta, şifaya da aynı merkezde kavuştu. Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’nde ‘hayata yeniden dönüş operasyonu’ ile çok yüksek riskli kalp ameliyatları geçiren 5 aylık Ammar ile 21 yaşındaki Niwar, sağlığına kavuşarak tabrcu edildi.

“Yapay zeka, insan zihninin ezber bozma yeteneğinin yerini tutmaz”

Yapay zekânın sektörün geleceğindeki rolü hakkında açıklamalarda bulunan Cem Arıdağ, reklamcılıkta yapay zekâ kullanımının yaratıcılık açısından üretim aşamasındaki katkılarına ilişkin değerlendirmede bulundu. Arıdağ, “Yapay zekâ, konu yaratıcılık olduğunda, bir gün mutlaka insan zihninin yerini alabilir hatta geçebilir. Fakat şu noktada insan zihninin esnekliğinin, çevikliğinin ve en önemlisi ezber bozma yeteneğinini yerini tutmaz” diyerek yaratıcılığın önemine dikkat çekti.